דרכי טיפול

רפואה זו הינה רפואה עתיקה שהסתכלה על האדם כאחד שמושפע מכוחות הטבע וכוחות אלו חלים עליו ומתרחשים בו.

ישנם מגוון דרכים לטפל בבעיות הבריאותיות שלנו. החוכמה זה לדעת באיזה כלי לבחור כדאי לטפל בכל בעיה. לאחר תשאול המטופל תותאם לו שיטת הטיפול העדיפה ולרוב ישולבו מספר שיטות.
Untitled-2

האבחון נעשה ע"י המטפל ע"י התבוננות, תשאול, אבחנת דופק ולשון ועוד.

  • תשאול: בשאלות אלו נאספים סימפטומים על מערכות הגוף השונות היסטוריה רפואית, כדי לאבחן את מקור הבעיה. לדוגמא המטופל ישאל על אורח חייו, הרגלי אכילה, שינה, ופעילות גופנית.
  • אבחנת דופק: הדופק מאובחן ע"י הרגשת הדופק בשתי הידיים בסמוך לפרק כף היד, באבחנה זו ניתן להרגיש את מצב האנרגטי של אברי הגוף.
  •  אבחנת לשון: התבוננות במבנה, צבע הלשון והחיפוי הינם כלי נוסף לדעת את מצב אברי הגוף.

בנוסף ניתן לאבחן דרך מישוש הבטן, הגב, התבוננות בפנים של המטופל וכו'.

דרכי טיפול

דיקור סיני -אקופנקטורה

צמחי מרפא– הרבולוגיה סינית הינה תורה רבת שנים, שרובנו מכירים נגיעה קלה ממנה מתרופות הסבתא, אך למעשה ברפואה הסינית הידע התגבש לכדי ספרות שכוללת בתוכה מעל 6000 חומרים SHEN NING BEN CAO MU)) שיודעים להעיד על האיכויות והפעילות של אותם חומרים. השילובים השונים של חומרים אלו מובילים לכדי פורמולה בעלות התוויות טיפוליות שונות. ידע זה עובר מדור לדור ותפס מקום מרכזי בטיפול ושימור חיי הקיסרים בסין ולכן נחקר והידע בו הועמק. הצמחים יכולים לטפל, כמו בדיקור סיני, במגוון רחב של בעיות כגון: וסת לא סדירה, קרון, אקנה, דלקות בשתן, דלקות אוזניים ועוד. לאחר אבחנה ניתן להרכיב מרשם אישי כמו "חליפה על ידי חייט". את הצמחים ניתן לצרוך כצמחים טריים (RAW), לבישול מרק ושתית הנוזל, כאבקות מרוכזות של צמחים שמעורבבים יחד ונצרכים, כתה או ניתן להשתמש במיצוי אלכוהולי.

צריכת הצמחים:

אבקות מרוכזות: שהמטופל ממיס בכוס מעט מים חמים את האבקה במינון ומספר הפעמים המומלץ ע"י המטפל ולאחר שהנוזל מתקרר ניתן לשתות את תה הצמחים עם המשקעים.

במקרים מסוים בהם הטעמים קשים ללקיחה ניתן לקפסל את הנוסחה (הקפסולות מונעות את הטעם).

צורת לקיחה זו פחות מומלץ על ידי, מכיוון שהטעם הינו חלק בלתי נפרד מהטיפול וקיפסול הנוסחה הינו דבר ייקר ומצריך לקיחת מספר רב של קפסולות.

צמחים לבישול: המטופל מקבל צמחים יבשים טריים /RAW ,לבישול כמרק. כל מנה צמחים תבושל ותצרך על-פי הוראות המטפל.

המטופל שותה תה שבושל כמרק בין פעם לשלוש פעמים ביום אותו ניתן לשתות קר או חם.

מיצויים נוזליים: פורמולות שמוצו במים ואלכוהול. שתיה של הנוזל ישירות או מהילה במים.

משחות: שימוש חיצוני של נוסחאות צמחים לבעיות עוריות שונות.

  • כוסות רוח: יצירת וואקום באמצעות כוסות מאפשר הזרמה של  צ'י/אנרגיה ודם לאזור ובכך לאפשר לגוף להשתקם

לאחר השימוש בכוסות רוח יישארו על הגוף סימנים כחולים/אדומים אשר יחלפו לאחר מספר ימים.

  • מוקסה: הבערת צמח הלענה בצורות בצורותיו השונות על אזורים שונים בגוף, מאפשר לחמם ואף לחזק את הגוף. ניתן להשתמש בו על נקודות הדיקור השונות או על אזורים מפושטים יותר לפי המקרה.
  • הקזת דם: שימוש במחטים מיוחדות לשם הקזה, בטיפול זה מוצאות מספר טיפות דם, שיטה זו יעילה לטיפול במקרים אורטופדים אך לא רק. לרוב משולבת בתוך טיפול הדיקור.
  • אלקטואקופנקטורה: שימוש בפולסים חשמליים עדינים לשם הפעלת מניפולציה על נקודת הדיקור.
  • שיאצו: טיפול על-ידי לחיצות ועיסוי הגוף מזרים ומאזן את האנרגיה בגוף.
  • רפלקסולוגיה: טיפול דרך כפות הרגליים והידיים, הגוף משתקף דרך אזורים אלו ועיסוי של אותם אזורי רפלקס יכולים להשפיע באיזון הגוף.
  • תזונה ואכילה נכונה: בחירת מזונות המתאימים והימנעות ממזונות שאינם מתאימים הינם כלי לשימור אורך החיים. למזונות כמו לצמחים אנרגיה אשר משפיעה על הגוף.

" בבוקר אוכל כמו מלך בצהרים כבן מלך ובערב כעני,, משפט זה מסמל כי לא רק סוג במזון אותו אנו צורכים הינו חשוב אלה גם הדרך והכמויות משפיעים על הגוף.

  • התעמלות ותנועה: ע"י תרגול טאי צ'י , צ'י-גונג/ תרגול נשימה, קונג-פו ועוד, מאפשרים לנו לחזק את איברים והגוף כולו ולהזרים את האנרגיה בגוף בצורה נכונה.

בשונה מפעילות על מכשיר אימונים שקובע עבורנו את הקצב. ניתן לאמץ סגנון ובכך לעסוק בפעילות בריאה משקמת ומחזקת, בה אנו מקשיבים לגוף ומעלים ומורידים את הקצב הפעילות בהתאם לצורך האישי שלנו.

סביבת תרגול: בטבע/ פארק/ גינה הינו כזה שמאפשר לנו סביבה נעימה ובריאה ואף זולה.

לקביעת פגישה